Om oss

Vår tanke är en smidig process, där du inte ska behöva ta dig till en butik/köpcentrum för att säkerställa funktionaliteten i den mobila enhet. Samtidigt vill vi ge dig en trygghet i att veta att såväl delar som vårt arbete kommer med ett års garanti. En RescueBox är helt enkelt ett smidigt och riskfritt sätt att få liv i din trasiga mobil/surfplatta!

Vår verksamhet startade redan 2010 och var då främst riktat mot företag och verksamheten drevs i en Enskild Firma. Därefter har verksamheten fortsatt att utvecklas till att idag omfatta två butiker, dels i Emporia Köpcentrum samt på Triangelns Köpcentrum och verksamheten drivs nu via ResQ My Device AB.

I samband med Covid-19 pandemin som lamslog världen under 2020 kunde man, av förklarliga skäl, inte röra sig lika obehindrat som förut. Då väcktes idéen om att kunna erbjuda våra tjänster, genom bara några få klick på vår hemsida och sedan lämna sin trasiga enhet till Posten för att, i normalfallet, få sin lagade enhet i retur redan efter 48-72 timmar från beställningen! Vi samarbetar med Klarna för att du ska få en sån smidig online-shopping upplevelse som möjligt!

Betalning med Klarna

Via Klarna kan du betala mot faktura, olika typer av delbetalningar samt via kort och banköverföringar. Din upplevelse av såväl beställning, som tiden under och efter reparationen är vår främsta prioritet!

Vi skickar alla försändelser med PostNord, beställer du din RescueBox innan klockan 15 på vardagar skickas den dessutom samma vardag, direkt till din brevlåda. Om den inte skulle få plats i brevlådan, lämnas den utanför din dörr. Paketet innehåller förutom emballage även instruktioner på hur du ska skicka in enheten till oss, vi ber er läsa igenom dessa instruktioner noggrant och inkludera den begärda informationen (så som exempelvis skärm låskoden). Packa enheten och stoppa ner reparation uppdragsbrevet i paketet, fäst den förbetalda retursedeln på paketet och lämnar in paketet till närmaste PostNord ombud (eller begär upphämtning, om du valt hemleverans), sen är det bara att invänta att din enhet kommer tillbaka – lagad och klar för nya äventyr

Rescuebox-Klarna

Vet du om…?

  • Att vi som regel inte behöver återställa din telefonen eller radera dess data för att utföra de flesta av våra tjänster? Oavsett, rekommenderar vi självfallet ändå att du säkerställer att du har en aktuell säkerhetskopia.
  • Att vår genomsnittliga tid för att byta en skärm på en mobiltelefon är under 30 minuter.
  • Vi anser att service och bemötande är av största vikt, nöjda kunder är vår främsta prioritet.
  • All data behandlas självfallet med största diskretion och med högsta aktning för din personliga integritet. All behandling sker med utgångspunkt av GDPR och vår integritetspolicy.

Bra för plånbok & miljö!

Att tillverka en endaste modern smartphone kan ge upphov till hela 86 kilo avfall? Därutöver innehåller processen 68 olika metaller såsom exempelvis kobolt, guld, koppar, silver och magnesium.

Idag vet vi att jordens resurser är begränsade. Kom därför ihåg att Ditt val att reparera en trasig mobiltelefon/surfplatta istället för att köpa en ny, innebär dels en lägre kostnad för dig men framförallt leder det valet till en miljövinst. Du sparar pengar jämfört med att köpa en ny, och du gynnar miljön för såväl dig själv som inför framtida generationer. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Låt oss laga din enhet – det sparar både miljön och du på!

För oss på RescueBox är det viktigt att stå bakom en hållbar miljö, både kortsiktigt och långsiktigt, det tjänar vi alla på i det långa loppet! Miljöaspekter skall genomsyra hela vår verksamhet. Alla enheter som är obrukbara, alla delar som tagits ut och inte kan repareras kommer att återvinnas med största respekt för miljön.

Rescuebox-batteri
Kundkorg
  • No products in the cart.